چوب

دانستنی های عجیب درباره چوب ها | حقایقی درباره چوب ها که نمی دانستید!

دانستی های عجیب درباره چوب

دانستنی های عجیب درباره چوب ها | حقایقی درباره چوب ها که نمی دانستید!

بیایید اینگونه شروع کنیم. شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که تصور میکنند، چوب هرگز زیر آب نمی رود و غرق نمی شود؟ در همین ابتدا باید به شما بگویم این یک دیدگاه نسبتا اشتباه درباره چوب ها است.! سوال اینجاست که پس حقیقت امر چیست؟ نگران نباشید. در این مقاله به حقایق و دانستنی های عجیب درباره چوب ها اشاره کرده ایم که می تواند برای شما جالب باشد. با ما در ادامه همراه باشید. 

دانستنی های عجیب درباره چوب ها

چوب از درختان به دست می آید، و این تمام چیزی است که به نظر می رسد اکثر جهان می دانند. اما این همه آچه که در ارتباط با چوب ها وجود داردنیست. این هدیه طبیعت به قدری عجیب و جالب است که برخی از منابع، آن را به عنوان هشتمین عجایب جهان معرفی کرده اند. 

این به دلیل حقایق عجیبی است که در ارتباط با چوب ها وجود دارد. هرچند خیلی از مردم از آن بی خبر هستند. در ادامه این مطلب به برخی دانستنی های عجیب درباره چوب ها اشاره کرده ایم که بدون شک برای شما هم جالب و سرگرم کننده خواهد بود:

برخی از دانستی های عجیب درباره چوب ها

  • درختان هرگز از پیری نمی میرند. درختان تنها به خاطر حشرات و عوامل  بیماری زا و یا توسط دیگران از بین می روند. 
  • برخی از درختان اگر خوش شانس باشند، بیش از 1000 سال عمر می کنند.
  • بر خلاف تصور برخی، اصطلاحات چوب نرم و سخت، ارتباطی به سفت یا نرم بودن آنها ندارد. بلکه این اصطلاحات، مربوط به برگ، دانه و ساختار درختان می باشد.
  • درختان با یکدیگر صحبت می کنند. درسته! هر زمان که بید ها توسط آفات یا حشرات تهدید می شوند، یک هشدار شیمیایی به درختان مجاور خود می فرستند که تانن بیشتری ترشح کنند و مهاجمان را از بین ببرند. بله. درختان باهوش تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. 
  • همه درختان بزرگ و قوی نیستند. اندازه برخی درختان به چند اینچ هم نمیرسد.! کوتاه ترین درخت جهان بید کوتوله است که در مناطق شمالی تاندرا زندگی می کند.
  • فکر میکنید در طول زندگیتان چند درخت دیده اید؟ بد نیست بدانید بیش از 23000 گونه مختلف درخت در جهان وجود دارد.
  • همیشه شنیده ایم که می گویند، چوب روی آب شناور است. اما این دقیقا درست نیست. برخی از گونه های چوب ممکن است در آب فرو رفته و غرق شوند.
  • وقتی به یک خانه چوبی و فلزی فکر می کنید، می توانید فرض کنید که خانه چوبی گرم تر است. اما فکر می کنید ممکن است چقدر گرم تر باشد؟ چوب 400 برابر گرم تر از فولاد است. به این خاطر که چوب یک عایق طبیعی حرارتی دارد.
  • ساخت و ساز با استفاده از چوب، آسیب کمتری به طبیعت می زند. 
  • توپ های پینگ پنگ با سلولوئید ساخته می شوند که محصول جانبی فرآیند کاغذ سازی است. 
  • میان وعده شما ممکن است حاوی اجزای چوبی باشد! کوکی ها و کیک های بسته بندی شده، پنیر خرد شده، نان، غلات، خامه ترش، سس ها و هزاران غذای دیگر با سلولز، همی سلولز و لیگنین درست می شوند. 
  • لباس های ساخته شده از ابریشم مصنوعی از الیاف سلولز در خمیر چوب ساخته می شوند.

نتیجه گیری

احتمالا شما هم با مطالعه این دانستی های عجیب درباره چوب ها، شگفت زده شده اید. اما مهم ترین واقعیتی که می توانیم به آن اشاره کنیم، دقیقاً کیفیت عایق چوب نسبت به مصالح ساختاری رقیب است. تقریباً، چوب 400 برابر بیشتر از فولاد در برابر هدایت حرارتی و 10 برابر بیشتر از بتن یا آجر از نظر حرارتی مقاوم است. این کیفیت زمانی می تواند تعیین کننده محسوب شود که هدف اجتناب از پل های حرارتی باشد. یا زمانی که می خواهیم از دیوارهای خارجی باربر استفاده کنیم. همچنین نقش چوب به عنوان تنظیم کننده رطوبت در فضاهای داخلی به دلیل رطوبت سنجی می تواند عامل راحتی باشد. عناصر و پوشش های چوبی داخلی اجازه می دهد تا نوسانات رطوبت داخلی در مقایسه با محلول های گچ رنگ شده تا 50 درصد کاهش یابد.

ما در صنایع چوب و منبت احتشام، با علم بر حقایق موجود در رابطه با چوب ها، برای رسیدن به اهدافی که داریم تلاش می کنیم.

شما عزیزان می توانید با هر سلیقه و علاقه ای که دارید، سفارشات تان را ثبت کنید و در صورت نیاز با مشاوران ما جلسه ای داشته باشید تا بتوانید بهترین نتایج را در ارتباط با سفارش و نوع محصولی که مد نظر دارید، دریافت نمایید. 

همکاری با شما افتخار ماست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *