چوب

چرا از چوب استفاده کنیم؟ مزایا بهره وری از صنایع چوبی کدام است؟

صنایع چوبی

چرا از صنایع چوب استفاده کنیم؟ مزایا بهره وری از صنایع چوبی کدام است؟

چوب محصول نهایی درختان سبز است. این محصول یکی از پر کاربردترین چیز هایی است که در طبیعت یافت می شود. علاوه بر تجدید پذیری و پاک بودن کاربرد زیادی در صنعت دارد. همچنین امروز به طور فزاینده ای، از چوب در جوامع معماری، مهندسی و ساخت و ساز به عنوان یک محصول با مزایای زیست محیطی مهم نسبت به سایر مصالح ساختمانی شناخته می شود. در اینجا به برخی از مزایا استفاده از صنایع چوبی اشاره نموده ایم. 

صنایع چوبی

مزایا بهره وری از صنایع چوبی

استفاده از چوب برای ساخت و ساز مزایا بیشماری دارد. چوب تنها مصالح ساختمانی است که کاملا تجدیدپذیر، ارگانیک و هوشمند از لحاظ آب و هوا است. یکی از مهم ترین ویژگی و مزیتی که چوب ها دارند، این است. در ارتباط با چوب، کل زنجیره از تولید تا حمل و نقل از نظر انرژی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر است. چرا که چوب وزن کمتری نسبت به بتن و فولاد دارد. 

در ادامه هفت مزیت سازه های چوبی و بهره وری از صنایع چوبی را بررسی نموده ایم.

بررسی 6 مزیت استفاده از چوب

برخی از فواید و مزیت های استفاده از چوب برای تولیدات عبارت اند از:

 

  • ساختمان با چوب برای آب و هوا بهتر است

چندین مطالعه علمی مستقل نشان داده که استفاده از چوب در ساخت و ساز، مزایای آب و هوایی عمده ای در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی دارد. یک مطالعه توسط دانشگاه لینکوپینگ نشان می دهد که یک بلوک آپارتمانی ساخته شده از چوب، 40 درصد کمتر از بلوک ساخته شده از بتن تولید گازهای گلخانه ای دارد.

  • ساخت و ساز پایدار بلند مدت

چوب یک ماده خام تجدیدپذیر است، برخلاف مواد فسیلی که بر اساس منابع محدودی مانند نفت هستند. با کمک خورشید، دی اکسید کربن و آب، درختان می توانند برای همیشه چوب تولید کنند. 

  • ساختمان های چوبی سالم هستند

تحقیقات نشان می دهد که گذراندن وقت در ساختمان های چوبی به ما احساس خوبی می دهد. تصور می شود که دلایل تاثیرات مثبت شامل این واقعیت است که ما به طور مستقیم با طبیعت سروکار داریم. 

  • استحکام بالا نسبت به وزن

چوب یک مصالح ساختمانی فوق العاده است، زیرا سبک است و ظرفیت باربری بالایی دارد. وزن کم آن به این معنی است که حمل و نقل آن در مصرف انرژی بسیار کارآمدتر است.

  • زمان ساخت و ساز کوتاه تر

بیشتر ساختمان های چوبی در کارخانه ها پیش ساخته و در محل مونتاژ می شوند. این بدان معناست که زمان ساخت و ساز را می توان بسیار کاهش داد و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه کل پروژه می شود. ساخت ساختمان های چوبی ارزان تر است!

  • ساختمان با چوب سر و صدای کمتری دارد

سازه های چوبی در حین مونتاژ در محل ساختمان صدا تولید نمی کنند. به این دلایل، شرکت‌های ساختمانی بیشتری چوب را برای ساختمان‌های جدید، ساختمان‌های موقت یا برای ساختن طبقات بالاتر بر روی ساختمان‌های موجود شهری انتخاب می‌کنند.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن ویژگی ها و مزایایی که برای استفاده از چوب در این مقاله عنوان نموده ایم، می توانید نتیجه بگیرید که بهره وری از صنایع چوبی نه تنها روی کاهش کاهش هزینه های شما به عنوان مصرف کننده تاثیر مستقیم بر جای می گذارد، بلکه می توان تاثیر مثبت آن را روی آسیب نرساندن به طبیعت مشاهده نمود.

علاوه بر این موارد، استفاده از چوب روی زندگی شخصی شما نیز اثر گذار خواهد بود. در این مطلب این ویژگی های مثبت را با یکدیگر بررسی نمودیم. 

ما در صنایع چوب و منبت احتشام با آگاهی بر این موضوع و همچنین اطلاع از آثار مثبت چوب، این هدیه طبیعت به ما، نسبت به استفاده از آن برای تولیدات خود روی آورده ایم. همچنین متخصصین ما همه روزه در تلاش اند تا در حد توان بتوانند آثار مخربی روی طبیعت را به حداقل رسانند. کما اینکه ما همواره در تلاشیم، از به روز ترین و بهینه ترین فناوری برای استفاده هرچه بیشتر و به صرفه تر از چوب ها بهره ببریم. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *